Re: [NOVICE] Flyttet /lib ved en fejl - Kan jeg gøre noget?

Tobias Balle-Petersen wrote:
Peter Makholm wrote:
Der er lidt ligegyldigt. LD_LIBRARY_PATH er steder linux leder efter
libraries ud over standardstederne. Jeg ville fjerne den med 'unset
LD_LIBRARY_PATH'

OK. Tak for info.

Det korte svar er at det gør du ikke. Hvorfor har du lyst til at gøre
det?

Fordi jeg har været dum og lagt /lib på en for lille partition der nu næsten er fyldt op.

Jeg vil hel
Jeg vil sige du har været så "dum" at oprette en masse partitions til forskellige formål.
Det er ikke nødvendigt med mere end 2 partitions:
root (/) og swap.
Hvis der er mange brugere kan det dog være hensigtsmæsigt med en selvstændig home-partition; så kvæler brugerne kun sig selv ved hæmningsløst diskforbrug. Hvis der genereres store mængder data kan en data-partition også være nødvendig.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug