Re: [NOVICE] Filhåndtering til bl.a. ftp

Nils Grøngaard skrev:

Jeg har behov for et program til at udveksle filer mellem min maskine og en ftp-server. Mine kolleger bruger Total Commander, som tilsyneladende er det førende bud til Win, men TC findes ikke til Linux.

Jeg fandt flg., der omtaler nogle forskellige programmer, men vil være glad for nogle konkrete erfaringer og forslag til, hvad I kan anbefale mig.

Mvh Nils

Tak for de mange svar, kun gør de det jo ikke nemmere at vælge ;-)

Jeg vil gerne have et program med mulighed for et "two-pane view", så jeg kan se filerne på min egen pc side om side med dem på ftp-serveren. Kan alle de nævnte programmer det?

Gnome Commander er jeg også stødt på, og havde tænkt på. (Den var omtalt i det link, jeg glemte at bringe i min oprindelige post.)

GC kunne lyde fornuftig, for udover det med two-pane view skal jeg lige nu bare bruge noget, der fungerer så enkelt som muligt.

Hvordan installerer jeg GC (eller et andet tilsvarende program) - er stadig så meget novice, at jeg må spørge om dét :-)

Mvh Nils