Re: [NOVICE] Filhåndterin g til bl.a. ftp

On Fri, Aug 01, 2008 at 10:28:22 +0000, Nils Grøngaard wrote:
> Jeg har behov for et program til at udveksle filer mellem min maskine og
> en ftp-server. Mine kolleger bruger Total Commander, som tilsyneladende er
> det førende bud til Win, men TC findes ikke til Linux.
>
> Jeg fandt flg., der omtaler nogle forskellige programmer, men vil være
> glad for nogle konkrete erfaringer og forslag til, hvad I kan anbefale mig.

Der findes et hav af ftp-clients til linux, og i nogle
linux distributioner er det endda en del af GUI.
(til windows finder der også bunker af ftp-clients, se f.eks. på tucows.com )

I Ubuntu (gnome) kan man under steder->tilslut server
endda oprette genveje til ftp-server (og andre protokoller)
Brug FTP (med logind)
i KDE er der noget tilsvarende.

Selv bruger jeg meget ncftp (command line).

Med GUI findes også "gftp" som man kan installere.

--
mvh Frank Damgaard  |