Re: [NOVICE] Filhåndtering til bl.a. ftp

Niels Rasmussen skrev:

3. aug. 2008 13.10 skrev Nils Grøngaard <sslug@sslug>:
Tak for de mange svar, kun gør de det jo ikke nemmere at vælge ;-)

Jeg vil gerne have et program med mulighed for et "two-pane view", så jeg
kan se filerne på min egen pc side om side med dem på ftp-serveren. Kan alle
de nævnte programmer det?

Gnome Commander er jeg også stødt på, og havde tænkt på. (Den var omtalt i
det link, jeg glemte at bringe i min oprindelige post.)

GC kunne lyde fornuftig, for udover det med two-pane view skal jeg lige nu
bare bruge noget, der fungerer så enkelt som muligt.

Hvordan installerer jeg GC (eller et andet tilsvarende program) - er stadig
så meget novice, at jeg må spørge om dét :-)

Hvilken distro bruger du ?

Søg efter og installer gFTP med dit pakkeinstallationsprogram.

Det er et sikkert og effektivt ftpprogram, og kan det du efterlyser.

Jeg bruger Ubuntu Gutsy. Tak for svaret, prøver at se hvad synaptic kan finde.

:-) Nils