Re: [NOVICE] Problemer med æøå i firefox 3

Per Jessen skrev:

Frank Damgaard skrev:

On Fri, Jul 25, 2008 at 06:10:38 +0000, Per Jessen wrote:
Nu har jeg prøvet og det gav samme resultat. Dog har jeg instaleret java 1.5 på en anden måde, da jeg ikke kunne finde den i synaptic (muligvis en 17" fejl)

Husk at tilføje multiverse og universe til ubuntu repositories (arkiver).
Det har jeg osse.
Det er muligt at du skal finde den der.
Installerer du den på anden måde så er det ikke sikkert det virker korrekt,
men firefox ser dog ud til at finde java 1.5.
Jeg har fundet det. Jeg har afinstalleret java 1.5. Og instaleret 1.6.
Fejlene er jo ens i de 2 versioner

(firefox:9633): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
	Using the fallback 'C' locale.

(firefox:9633): Gdk-WARNING **: locale not supported by C library

ja, du mangler de pakker der skal klare ISO8859-1 og noget locale-opsætning.
"C library" er vist kun ASCII-96 med 7 bit, og dermed muligvis uden æøå.

Ok men hvilket pakker skal jeg så installerer.

Nu har jeg ændret UTF-8 til ISO-8859-1 i systemet(ubuntu) og så virker det. ÆØÅ vises korrekt både i http://www.vurdering.skat.dk/Ejendomsvurdering?&LSIDE2=1#pv og i Markedskommentarer (fanebladet Markedsindblik) i nordea online investering
og på http://byenspuls.dsb.dk/byens_puls/ByensPuls.html

Jeg bruger Ubuntu 8.04 med firefox 3.0.1 og Java(TM) Plug-in 1.6.0_b02

Mvh Per