Re: [NOVICE] wlan: Microcode not available.

I sslug.novice, skrev Atte André Jensen:
>  Jeg har en laptop hvor jeg lige har installeret debian. Wlan-kortet er
>  et BCM4303, og det fremkommer i ifconfig (som eth2) + jeg kan sætte
>  essid med iwconfig. Jeg kan dog ikke få en ipadresse, og dmesg skriver
>
>  bcm43xx: Error: Microcode "bcm43xx_microcode2.fw" not available or load
>  failed.
>
>  Ok, det lyder som en manglende firmware. Jeg har ingen anelse om hvor
>  mine medfølgende win cd'er er, er der en anden måde at fremskaffe denne
>  firmware?

Min Ubuntu kommer med en pakke der hedder: bcm43xx-fwcutter Den kan du
bruge på firmwaren du kan hente på Broadcoms hjemmeside og få firmware
klumpen ud.

>  NB2: Det er på egen kerne 2.6.18-rt7, patched og kompileret i hånden.

Jeg håber at du, med hånden har bedt computeren om at gøre det. Det tager ret
lang tid at håndoversætte kode til maskinkode :-)

Jesper