Re: [NOVICE] Installation af driver til grafikkort

Marie Løhr wrote:
> Det, der forvirrer mig meget lige nu er, at der tilsyneladende ikke er
> installeret en driver, jf. min xorg.conf-fil, hvori der bare står:
>
>     Section "Device"
>         Identifier    "Configured Video Device"
>     EndSection

Det ser godt nok mystisk ud, men at der ikke bruges nogen driver og at den
ikke er installeret er to forskellige ting - måske falder xorg bare
automatisk tilbage til vesa-driveren hvis ingen driver er angivet i
konfigurationsfilen.

> Samtidig kan jeg ikke installere den driver, der ligger på
> http://packages.ubuntu.com/dapper/i386/xserver-xorg-driver-savage/download,
> fordi der er "modstridende pakker" (jf. ovenstående). Er der nogen, der
> har en idé til, hvad jeg kan prøve?

Den pakke er til Ubuntu Dapper hvis du kigger lidt nærmere på linket - aka.
6.06 (dvs. fra Juni 2006), det er logisk at den pakke nødig vil installeres
på dit 8.04-system.

Hvad finder du hvis du søger efter "savage" i Synaptic.