Re: [NOVICE] cp/mv script?

Folmer Fredslund wrote:
> Hej Danjel

> Hvis jeg forstår dig rigtigt har du to udgaver af den samme fil med
> forskellige navne. Det vil du gerne have lavet om så du kun har en
> version af hver fil. Det burde "rename" kunne gøre for dig.

Vil den ikke løbe ind i problemer, hvis abc skal omdøbes til ABC, og der
i forvejen findes en ABC fil?

Jeg ville bruge mc.
1. Opret et dir (F7)
2. Flyt alle filer med store bogstaver over i det (F6)
3. Kør rename i det nye dir, så alle kommer til at hedde noget kun med
små bogstaver
4. Flytte filerne tilbage til deres oprindelige dir med F6, og svare, at
de aldrig skal overskrive eksisterende filer.

Tilbage i dit nye dir har du nu de filer, som af den ene eller anden
grund er dubletter.