Re: [NOVICE] Installation af driver til grafikkort

Marie Løhr wrote:
Jørgen Heesche skrev:

Jeg tror ikke du skal downloade en driver fra det link du viser.
Du skal installere en driver med Package Manager.
Se her:
http://packages.ubuntu.com/dapper/i386/xserver-xorg-driver-savage/download

Hej Jørgen. Tak for dit tip. Det skulle jeg vist have gjort fra starten, det her. I stedet er jeg bange for, at jeg lavet rod i det hele ved at forsøge at installere den driver, som jeg selv linkede til. I hvert fald får jeg følgende besked, når jeg forsøger at installere den driver, du linker til:

dpkg: vedrørende ../xserver-xorg-driver-savage_2.0.2.3-0ubuntu1_i386-1.deb, der indeholder xserver-xorg-driver-savage:
xserver-xorg-video-savage er i konflikt med xserver-xorg-driver-savage
xserver-xorg-driver-savage (version 1:2.0.2.3-0ubuntu1) vil blive installeret. dpkg: fejl under behandling af /tmp/xserver-xorg-driver-savage_2.0.2.3-0ubuntu1_i385-1.deb (--install):
modstridende pakker - installerer ikke xserver-xorg-driver-savage

Men find først ud af om driveren ikke allerede er installeret eller findes i repository klar til installation.

Hvordan ser jeg den slags?

Package Manager (synaptic ?) kan vise lister med installerede og uinstallerede pakker.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug