Re: [NOVICE] partitioner en stor harddisk

SCJ wrote:

Jeg ville oprette dem i kataloget /mnt og give dem navne
efter behov. Feks /mnt/lager01  /mnt/lager02 eller lignende.

Jeg har ikke nærlæst resten af tråden, men vil lige gi mine .01 dkr:

Jeg laver altid en stooor partition til mine data /mnt/data som fx indeholder /mnt/dat/music og /mnt/data/programming. Fra mit home symlinker jeg så til disse 5-10 foldere.

Det smarte (for mig) i dette er at jeg har to partitioner med linux på, en som virker og en jeg kan lege med. I overgangsperioder kan jeg bruge begge partitioner som hver indeholder et home med symlinks til folderne i data.

Fordelen ved dette fremfor at køre med delt home er at forskellige versioner at et program (som typisk vil optræde på de to installerede systmer fx ubuntu og debian) meget nemt kan lave ged i de konfigurationer der ligger i home og som de ved delt home deler (filer eller foldere der starter med ".")

--
Atte