Re: [NOVICE] Installation af driver til grafikkort

2008/9/17 Marie Løhr <sslug@sslug>:
> Hej derude!
>
> Jeg har netop installeret Ubuntu 8.04 på min laptop (Packard Bell EasyNote
> E3257SE). Alt fungerer rigtig godt bortset fra grafikken, som langt fra er
> optimal. Jeg må tilstå, at jeg har været vant til Windows, og at jeg derfor
> leder efter noget a la "Enhedshåndtering" (en oversigt over de forskellige
> stykker hardware i computeren og de dertil knyttede drivere). I Ubuntu er
> jeg lidt lost... Hvis jeg går ind under System --> Administration -->
> Hardware Drivers kan jeg se to drivere (som vistnok har noget med mit
> [...]

Min erfaring er at Ubuntu etter noen minutter foreslår installering av driveren,

Her er ditt grafikkort omtalt:
https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/39287

Les 1.7
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Hardy

http://www.ubuntuforums.org/
har formodentlig instruksjoner om hvordan du legger inn driver.

Sjekk på http://support.packardbell.com/dk/ om det er noen anbefalte
drivere der.

Husk at du sannsynligvis får ett bedre svar i morgen.

Lykke til.

Mvh
Jim Oksvold