Re: [NOVICE] Fornye IP-adresse

> Jeg tør næsten ikke foreslå det, men alligevel:
>
> Hvis du bruger KDE og Networkmanager, så har i panelet forneden en symbol
> for din netværksforbindelse - et stik hvis du bruger tråd, blå
> termometer-skala hvis du trådløs.

Selvfølgelig.
Takker så meget for påminnelsen.
Jeg hadde noen vage minner om ett slikt program.
Når man bor i Oslo og har det gamle nettverket til legendariske
Bredbåndsfabrikken
så er man etter 8 år så godt vant (og har nesten ikke sett sviktende
forbindelse)
at Networkmanager aldri ble brukt.

Jeg installerte i går Knetworkmanager.
Den virker ikke - dessværre :-(

Det er sikkert noe som ikke gikk den gang da jeg installerte nytt, og
som heller ikke virket den gang. Som ett av 150-200 program som aldri
ble savnet eller avprøvd, men dog sannsynligvis ble krysset av for
installasjon fordi det kunne være "kjekt å ha" :-)

Her er jo forklaringen - ett lite program som sviktet.

Nå er det straks tid for å legge inn 11.0 eller 11.1, så det får vente en smule.

Det er i alle fall ett program jeg husker på å krysse av for ved
installasjon neste  gang :-)

Men etter 5 dagers fravær kom internett-forbindelsen tilbake.
Det er grov mangel på teknisk personell i Oslo-området
og svindyrt å bo her. Oslo alene importer 300-500 mann per år
(Kvinner er så få at det ikke er målbart) for å holde hjulene i gang.

Mvh
Jim Oksvold