Re: [NOVICE] cp/mv script?

Danjel Jungersen wrote:
Jeg er ikke helt sikker på at det er cp/mv, men det er lige hvad jeg kunne kumme i tanke om...

Mit problem er at jeg har en del filer navngivet "abc" og Abc".
Dette vil jeg gerne have rettet sådan at den ene, faktisk ligegyldig hvilken, kopieret ind i den anden, sådan at jeg ikke har en version med små bogstaver, og en med store. Filerne skal deles med win maskiner, derfor er det ikke praktisk med dubletter (set fra en windows's synspunkt).

Der er mange filer, så manuelt er ikke en option (i hvert fald ikke hvis jeg kan slippe...), nogle ideer?

Hvad mener du med at kopiere den ene fil ind i den anden?.
To (eller flere) tekstfiler med forskelligt indhold kan samles til én fil med cat.
cat abc Abc > nyabc
Og derefter rename nyabc.
Er filerne identiske i indhold kan du da bare slette den ene.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug