Re: [NOVICE] cp/mv script?

Hej Danjel

2008/9/16 Danjel Jungersen <sslug@sslug>:
> Jeg er ikke helt sikker på at det er cp/mv, men det er lige hvad jeg
> kunne kumme i tanke om...

Måske "rename"?

> Mit problem er at jeg har en del filer navngivet "abc" og Abc".
> Dette vil jeg gerne have rettet sådan at den ene, faktisk ligegyldig
> hvilken, kopieret ind i den anden, sådan at jeg ikke har en version
> med små bogstaver, og en med store.
> Filerne skal deles med win maskiner, derfor er det ikke praktisk med
> dubletter (set fra en windows's synspunkt).

Hvis jeg forstår dig rigtigt har du to udgaver af den samme fil med
forskellige navne. Det vil du gerne have lavet om så du kun har en
version af hver fil. Det burde "rename" kunne gøre for dig.

Fra "man rename" :
<snip/>
       To translate uppercase names to lower, you'd use

               rename 'y/A-Z/a-z/' *

OPTIONS
<snip/>
       -f, --force
               Force: overwrite existing files.
<snip/>

> Der er mange filer, så manuelt er ikke en option (i hvert fald ikke
> hvis jeg kan slippe...), nogle ideer?

Håber det kan bruges.
> pft
> Danjel