Re: [NOVICE] partitioner en stor harddisk

E. Sjørlund skrev:
Martin Jochimsen wrote:

Da jeg installerede Ubuntu, ændrede jeg Vistas part. til 85GB og lod
også part. på 10GB (gendannelsespart.) være. Resten prøvede jeg så at
dele op i en /, /home og en swap. Da jeg havde lavet / og /home skulle
resten (ca. 8GB), så laves til swap. Jeg kunne bare ikke få lov til at
bruge de resterende GB's for de var "ubrugelige" - det var hvad der stod
udfor de 8GB.

Hvordan har du lavet swap-partitionen?
Er den initialiseret,
Ved ikke lige hvad det er?
Men det er ikke længere et problem. Jeg oprettede partitionerne i en
anden rækkefølge, så nu fungerer det hele!!!

Det tyder på, at du i dit første forsøg lavede fire primære partitionen
(det er max antal), mens du i det andet fik lavet en extended partition,
som du derefter kan opdele i (næsten) så mange logiske, du har lyst til.

Det tror jeg du har ret i. Jeg kendte ikke til den grænse". Så ved jeg det til næste gang.

Martin :-)