Re: [NOVICE] Installation af driver til grafikkort

Marie Løhr wrote:
Hej derude!

Jeg har netop installeret Ubuntu 8.04 på min laptop (Packard Bell EasyNote E3257SE). Alt fungerer rigtig godt bortset fra grafikken, som langt fra er optimal. Jeg må tilstå, at jeg har været vant til Windows, og at jeg derfor leder efter noget a la "Enhedshåndtering" (en oversigt over de forskellige stykker hardware i computeren og de dertil knyttede drivere). I Ubuntu er jeg lidt lost... Hvis jeg går ind under System --> Administration --> Hardware Drivers kan jeg se to drivere (som vistnok har noget med mit trådløse netkort at gøre), men jeg kan ikke føje nye drivere til.

Mit grafikkort tilhører typen S3 graphics ProSavage DDR, og så vidt jeg kan se, ligger der en Linux-driver til den her: http://www.probo.com/timr/savage40.html#download.
Mit spørgsmål lyder så: Hvordan installerer jeg den driver?

Jeg takker mange gange på forhånd for svar!

Svaret findes som jeg ser det i det download-link du viser.
Download den fil der passer til din version af XFree86.
Pak tgz-filen ud og kopier filen savage_drv.o til
/usr/X11R6/lib/modules/drivers
Eks. på udpakning:
 tar zxvf xf44sav-27t.tgz

--