Re: [NOVICE] cp/mv script?

Folmer Fredslund wrote:

> Jep.
> Nu du spørger har jeg.
> Den kommando jeg kom med laver et filnavn med _kun_ store bogstaver om
> til en fil med _kun_ små bogstaver.

Ikke hos mig.
En fil med navnet ABCD fortsætter med at hedde ABCD

> Jeg skal vist lære at læse indenad...
>
> Det viste sig jo også at problemet var lidt mere indviklet en først beregnet.

Det må være noget med at læse samtlige filnavne, ændre hvert enkelt
bogstav i dem med (vist nok) sed og derefter omdøbe fra det gamle til
det nye filnavn.
Jeg kender navnet på flere sslug'er, som ville kunne fyre sådan en
kommando ef uden tøven, men er desværre ikke selv blandt dem.