PDF_filer uden synlig tekst!

De seneste uger har jeg oplevet noget mærkeligt omkring indscannede
PDF-filer på mit openSUSE 11.0 system.

Jeg scanner dokumenter op en Xerox 7345 og sender dem som e-post til en
Google konto. PDF-filerne har som attastment til e-post navne som
img-nummer.pdf. Jeg åbner dem i Evince eller KPDF og gemmer dem under et
mere beskrivende navn. I dag er flere af disse kopi-filer uden synlig tekst,
mens filstørrelsen tilsyneladende stadig er den samme.

Jeg har eksperimenteret lidt. Når jeg gemmer en img-fil med Evince, så
bliver filen omtret dobbelt så stor, og teksten bliver usynlig. Når jeg jeg
gemmer med KPDF, så er teksten stadig synlig, og filstørrelsen næsten den
samme - som forventet.

Er der ændre som har oplevet noget lignende, og måske kender årsagen til
problemet?
--
Med venlig hilsen Niels Jensen