Re: [NOVICE] Installation af driver til grafikkort

Marie Løhr wrote:
> Ja, det ser ud, som om der er nogen, der har haft held til at få det til
> at fungere. Det er bare på et lidt for avanceret niveau til, at jeg kan
> forstå det, de skriver. Det følgende forstår jeg fx intet af:
>
> xorg.conf for S3 prosavage DDR:
>
> Section "Device"
>  Identifier "S3 Inc. VT8375 [ProSavage8 KM266/KL266]"
>  Boardname "savage"
>  Busid "PCI:1:0:0"
>  Driver "savage"
>  Screen 0
> EndSection,

Filen xorg.conf (/etc/X11/xorg.conf er den fulde sti) er konfigurationsfilen
for X - det grafiske system. Der kan du se hvilken driver du pt. bruger og
andre ting. Det ville sikkert være en god ide at sammenligne din xorg.conf
med ovenstående.

> Send information of:
> $ cat /var/log/Xorg.0.log

/var/log/Xorg.0.log er logfilen for X. Kommandoen cat kan bruges til at vise
tekstfiler.

Nu nævner du ikke hvad det er for nogle problemer du har med grafikken,
udover at den ikke er optimal. Men har man grafik-problemer er det altid en
god ide at starte med at sikre sig at der ikke er aktiveret nogen desktop-
effects.