Re: [NOVICE] Privat mail server - Hvad og hvordan

Michael Schmidt wrote:
> Hej NG
> Skriver på novice, da jeg ikke er ny på Linux men aldrig før har sat
> andet end en klient op hvad angår e-post og dets lignende.
>
> Søger en løsning, der tillader mig at "opbevare" al min post på en
> maskine hjemme og så kunne læse og sende fra mine andre maskiner (dels
> hjemme, men også andre faste installationer væk fra hjemmet og også
> gerne som web-mail)
> Hvad er "standard" setup for begyndere?
>
> på forhånd tak

postfix virker normalt med ganske små ændringer i standardkonfigurationen.
Jeg er glad for dovecot som imap server og squirrelmail som
webmail-program. Sørg dog for at dovecot er sat op med Maildir, ellers
kan squirrelmail blive forvirret.
Du kan hente mail hjem fra andre konti med fetchmail.