Backupløsning ??

Hejsa.

Jeg er på udkig efter en backupløsning, forslag ??
Det skal kunne:
Lave en simpel backup af mine data til min LTO-båndstation.
Jeg skal let, i tilfælde af en "ups", kunne hente en, eller et par
filer.
I tilfælde af en "stor ups" skal jeg selvfølgelig også kunne restore
alle mine filer.

Jeg har forsøgt mig med mondo, men kan ikke få det til at virke, har
ellers brugt meget tid på nettet, og på mondos mailingliste.
Det så ellers ud til at være lige sådan en jeg skulle ha' fat i.

Backup'en startes normalt af mig manuelt, da jeg alligevel skal
skifte bånd inden.

Full / incremental, ville være at foretrække p.g.a. datamængden, men
ikke et krav.

Jeg laver normalt 1 backup hver nat.

Ideer?

Brugte tidligere tapeware på windows, men min version kan ikke køre
på 64 bit linux.

Dist: Debian stable 64 bit.

pft Danjel