at opdatere gnome-menuen

Hejsa

Jeg bruger Ubuntu 8.04.1. Jeg har installeret nogle forskellige programmer, men de dukker ikke op i menuen. Hvordan kan jeg opdatere menuen, så de nye programmer kommer med? Det drejer sig f.eks. om et lille program, der hedder "onBoard". Det er et lille program, som giver mig et "skærm"-keyboard på min tablet-bærbar .

Hilsen
Martin