Kmail ønskes som webmail

Jeg bruger Kubuntu 8.04 og bruger Kmail som mailklient.
Jeg har hidtil opbevaret al min post på min computer, men da jeg nu har
to computere, vil jeg gerne kunne læse/sende mine mails uafhængigt af
hvilken computer jeg bruger - i stil webmail.
Jeg har hørt udtrykket "imap", som skulle være noget i den retning,
men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre i Kmails configuration.
Er der nogen derude, som kan hjælpe mig.
Vh Carsten