Hjælp til STEN-sikker java install !! !

Hejsa

Jeg har en helt frisk Ubuntu 8.10 med Firefox 3.0.3.
Jeg er efterhånden blevet godt forvirret over hvordan man skal/kan installere java - så det VIRKER!!!

Det lykkedes mig aldrig at få det til at virke i Ubuntu 8.04. Indtil 8.04 fik jeg det altid til at virke ved at hente java'en og følge installationsvejledningen inde fra Suns hjemmeside. ( http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp?locale=en&host=www.java.com:80 )
Men det begyndte altså at kikse med 8.04.
Og nu til spørgsmålet:
Hvordan kan jeg installerer Suns java i Ubuntu 8.10 med Firefox 3.0.3, så der er en rimelig mulighed for at det virker?
Jeg kan godt bare bruge et link til en guide.
Betyder hardwaren noget?

Hilsen
Martin :-)