Re: [NOVICE] Hjælp til STEN-sikker java install !!!

Klaus S. Madsen skrev:
On Sun, Nov 09, 2008 at 22:45:31 +0100, Martin Jochimsen wrote:
Og nu til spørgsmålet:
Hvordan kan jeg installerer Suns java i Ubuntu 8.10 med Firefox 3.0.3, så der er en rimelig mulighed for at det virker?
Du kan bruge de pakker som følger med i ubuntu. Du skal have slået
multiverse repositoriet til, men når det er gjort, er det bare:

sudo apt-get install sun-java6-plugin

Det virkede desværre ikke med java'en fra ubuntu-restricted-extras, så jeg prøvede lige med sun-java5-plugin, og nu lader det til at virker....eller rettere sagt, java-symbolet kommer frem på skærmen, og så fryser Firefox.
Har andre oplevet noget lignende?

hilsen
Martin :-)

Og så skal firefox muligvis genstartes for at opdage den nye plugin.

Det er sådan jeg har installeret Java til min netbank i de sidste 2-3
releases af Ubuntu.

Jeg kan godt bare bruge et link til en guide.
Betyder hardwaren noget?
Hvis du kører 64-bit er der vist en anden pakke man skal bruge for at få
en Java plugin (Sun's java findes vist kun i en 32-bit version endnu),
og den kan jeg ikke huske hvad hedder.

Men ellers er der ikke noget af det som er hardware afhængigt.