Re: [NOVICE] INSTALLATION AF DIGITAL SIGNATUR

On Fri, Nov 21, 2008 at 20:32:24 +0000, Mogens Bjørnbak-Hansen wrote:
> Jeg har modtaget en email fra TDC/danID og et brev fra dan ID med en
> såkaldt installationskode.
> I emailen inviteres jeg til at klikke på et link. Efter at have klikket
> kommer der en besked om at jeg kører windows vista. Det er ikke tilfældet.
> Jeg kører Linux Ubutu/Mozilla Firefox og open Java webstart. Jeg klikker

aha ubuntu.

> imidlertid videre og får at vide, at jeg ikke har den "rigtige" Java
> installeret og henvises defor til et link til Sun java. Her vises der
> disse fire muligheder:
>
> Linux RPM (self-extracting file)  filesize: 18.65 MB
> Linux (self-extracting file) filesize: 19.16 MB
> Linux x64 * filesize: 17.56 MB
> Linux x64 RPM * filesize: 17.12 MB
> Hvilken skal jeg vælge ?

ingen, du bruger synaptic pakkemanager og henter den sun-java
inkl sun-java plugin der findes til ubuntu.

Kører du 64 bit kan det måske drille lidt, da der endnu ikke
er kommet en 64 bit version af sun java
i så fald skal man vist installere en 32 bit Firefox under 64 bit
og med 32 bit plugin.

Jeg skal til at opgradere min digital signatur (TDC's),
og vil prøve at se om det kan gøre fra 64 bit uden sun java.
Tidligere kunne det klares via et perl script....

Men den signatur er vist ikke beslægtet med Dan-ID så det
kan sikkert ikke sammenlignes, men jeg får se.

PS.
Vender tilbage her med erfaringerne ...

--
mvh Frank Damgaard  |