Re: [NOVICE] Kmail ønskes so m webmail

Den 20.11.2008 kl. 21:30 skrev Carsten Arim <sslug@sslug>:

Jeg bruger Kubuntu 8.04 og bruger Kmail som mailklient.
Jeg har hidtil opbevaret al min post på min computer, men da jeg nu har
to computere, vil jeg gerne kunne læse/sende mine mails uafhængigt af
hvilken computer jeg bruger - i stil webmail.
Jeg har hørt udtrykket "imap", som skulle være noget i den retning,
men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre i Kmails configuration.

Det er sådan set meget simpelt.

Allerførst vil jeg anbefale dig at oprette en konto hos en webmailudbyder der understøtter IMAP

Jeg anbefaler google's gmail: mail.google.com/mail?hl=da

Når det er klaret og bekræftet, går du ind og opretter en ny Konto i Kmail, der skal du vælge IMAP istedet for POP.

Den opsætning du skal bruge er her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78799&topic=12814

Det fede ved det er at du kan arbejde med dine mails på arbejdet via gmail's webinterface, og når du kommer hjem kan du arbejde med dine mails i din yndlingsklient :)

Alt bliver synkroniseret på IMAP.

Du kan selvfølgelig vælge at bruge Gmail begge steder ;)

--
/Niels
Registered Linux User #133791