Re: [NOVICE] Projektor og skærm samtidig

Michael Rasmussen wrote:

> Skal du være helt sikker, skal du have tilsluttet projektoren, når du
> starter maskinen - nogen BIOS har det med at disable udgange, hvis der
> ikke detekteres nogen monitor under opstart.

Tjo - og netop den måde har jeg oplevet fik sat VGA-udgang og skærm
til 800x600 i opløsning, uden at alt-control-+ kunne ændre noget.
Moralen var her for alt i verden at *undlade* at have projektoren
forbundet (på en Dell D600 med SuSE)

Iøvrigt til Nils:
Det er ikke altid lige til.

Har du ikke mulighed for at tage en normal skærm og så prøve med den?
Hvis du har, så skal du, når du får hul igennem, kontrollere at
skærmen vitterligt kører i 1024x768.
Der eksisterer måske projektorer, som kan noget mere, men efter at
have holdt foredrag forskellige steder i 5 år (med en Linux laptop),
har jeg endnu ikke oplevet bedre projektorer med en højere opløsning
end 1024x768.
Derfor vil det også være smart, hvis du får sat din laptop til denne
opløsning allerede iaften.

På min Zepto 4200 var jeg i /etc/X11/xorg.conf nødt til at sætte
 Option "MonitorLayout" "LVDS, CRT" (under "Device" for grafikkortet)

og

 Modes "1024x768" (under subsection "Display" under Section "Screen")

Dette sidste sætter opløsningen.