Re: [NOVICE] Installation af winXP fra ubuntu

Preben Mikael Bohn skrev:
> Hej Folmer

> Ved ikke om det er bedst, men jeg ville nok blot installere ubuntu på
> hele disken. Når du får brug for at installere Windows ville jeg
> starte en Ubunutu live-CD op, resize disken (qtparted/gparted), lave
> en ny partition til windows, installere windows på denne og så ellers
> bagefter reinstallere linux bootloaderen som f.eks. beskrevet her:
> https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindows
>
> Har i øvrigt aldrig prøvet at installere Windows oven på en
> eksisterende Linux (altid den anden vej rundt), så tag ovenstående med
> [...]
Jeg har altid forstået, at windows skulle installeres i starten af
disken og derfor skal installeres først. Jeg mener at have læst et sted,
at det er den eneste mulighed.
I Folmers tilfælde ville jeg tage en backup af home-bibliotekerne.
Formatere og dele disken i to og derefter installere windows på den
første del og Ubuntu på den anden.

Mvh.
Morten