Re: [NOVICE] INSTALLATION AF DIGITAL SIGNATUR

Frank Damgaard wrote:
On Sat, Nov 22, 2008 at 20:25:00 +0100, Frank Damgaard wrote:
SKIP

http://www.digitalsignatur.dk/visArtikel.asp?artikelID=1042

"Den nye digitale signatur forventes taget i brug inden udgangen af 2009, men
foreløbig kan du roligt fortsætte med at bruge din nuværende signatur - eller bestille
en, hvis du ikke har gjort det endnu."

Et lille sidespring:
I ovennævnte artikel nævnes at digital signatur kan bruges til netbanker.
Jeg bruger Nordea og fornylig blev jeg opfordret til at skifte til elektronisk identifikation; der blev lokket med at en såkaldt 'gratis hverdag', f.eks. gratis regningsbetaling. Det fremgik ikke af meddelelsen hvad der skulle forstås med 'elektronisk' men det er vel ikke digital signatur?; jeg gætter på at det er aktiv card. Jeg føler mig ikke tynget af gebyrer, langt den overvejende del af mine regninger betales via BS, så jeg har ikke reageret på henvendelsen.
Er det en dum reaktion?.
Kan det tænkes at Nordea senere går over til den nye digitale signatur?.
Jeg kunne selvfølgelig spørge Nordea,hvad de mener med 'elektronisk', men da jeg ikke er interesseret i at ændre den nuværende login-metode, har jeg ikke gjort gjort ved det. Derfor tillader jeg mig at spørge her på sidelinien om der er nogen på SSLUG der kan kaste lys over sagen.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug