Re: [NOVICE] 'Tiden løb ud'?

Martin Schlander wrote:

> Metoden hedder samba eller mere konkret kio_smb
i dette tilfælde.

> Husker du at skrive smb:// før ip-adressen?
>
> Har du andre Windows-maskiner eller samba-
servere du kan teste med?

> Har du prøvet at genstarte Windows-maskinen? Og
> evt. prøvet at slå
> firewallen fra på Windows-maskinen for at se om
> noget skulle være gået
> galt der.

Problemet er løst!: Det var IP-adressen, der
'havde ændret sig'!??:

Da jeg startede med kio_smb, hed Windows-maskinen
192.168.1.10.
Efter et SuSE-nedbrud/geninstallering kunne jeg
ikke få kontakt - og fandt så ud af, at IP-adr.
nu var 192.168.1.11.

Men nu er den åbenbart 'hoppet tilbage af sig
selv'!?? Jeg får i hvert tilfælde nu forbindelse
ved at skrive: smb://192.168.1.10!

Men hvordan kunne jeg så pinge 192.168.1.11??

Sidstnævnte repræsenterer åbenbart nu Linux-
pc'en, jf.:

linux-pgrx:/home/h2vh # ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr
00:01:02:A3:68:85
          inet addr:192.168.1.11
Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::201:2ff:fea3:6885/64
Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST
MTU:1500  Metric:1
          RX packets:325 errors:0 dropped:0
overruns:0 frame:0
          TX packets:329 errors:0 dropped:0
overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:91907 (89.7 Kb)  TX
bytes:34556 (33.7 Kb)
          Interrupt:9 Base address:0x6000

Dét fatter jeg ikke ret meget af! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]