Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Hans Henrik Hansen wrote:

> Så vidt, så godt - men når SuSE så skal lukkes
> ned, er der igen problemer: Nu står systemet
>med en åben 'bog' (her benævnt 'My040Book'), som
>det ikke kan håndtere! Jeg har så forsøgt at
> afmontere /dev/sdc inden lukning, men får det
> overraskende svar, at ingen sådan enhed er
> monteret!??

Da jeg senest skulle lukke ned, forsøgte jeg mig
med 'umount /dev/sdc1', hvilket så ud til at
blive udført (ny kommandoprompt/ingen
kommentarer) - men under nedlukningen fik jeg
ikke des mindre flere liniers 'brok', startende
med 'umount failed...' (det forsvinder så hurtigt
fra skærmen, at jeg ikke når at skrive resten ned
- findes der mon en log, der rekorderer
nedlukning?).
Da jeg for lidt siden igen prøvede at åbne
'bogen' vha. Dolphin, lød svaret:

"Der opstod en fejl under tilgang til 'My Book',
systemet svarede med:
Org.freedesktop.Hal.Device.Volume.AlreadyMounted:
Device /dev/sdc1 is already mounted".

Men som vanligt: Efter et antal forsøg lykkes det
til sidst!??

Nogle forslag til mere 'brugervenlig' håndtering?

--
med venlig hilsen,
Hans

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]