Re: [NOVICE] indbygget mobilmodem

Frank Damgaard skrev:
Bente Olsen skrev:
Jeg har en bærbar med indbygget 3-modem som Ubuntu 9.10 tilsyneladende
ikke rigtig kender. Oister skulle iflg. deres hjemmeside
http://www.oister.dk/selfcare/servlet/kundeservice_faq_linux
virke som plug and play. Det er nu ikke tilfældet på min Fujitsu-Siemens
Lifebook. Når jeg vil konfigurere modemmet finder den en række
udbydere og jeg kan vælge Oister, men jeg kommer ikke på nettet.

Ubuntu siger at den genkender disse styreenheder til netværk:

Marvell Technology Group Ltd. 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
(rev 14)
Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02)

det er PCI enheder til netværk, hhv. dit RJ45/ethernet og trådløs/Wifi.

Jeg ved ikke om dette også dækker det mobile modem, som jeg ellers ikke
kan finde noget specifikt om, heller ikke på maskinens 'factsheet'.

Kan det være et driver-problem og i så fald hvad gør jeg så?

den sidder nok som USB dims internt.
du kunne prøve lsusb og se hvad den finder.

hm, den finder

Bus 003 Device 002: ID 08ff:2580 AuthenTec, Inc. AES2501 Fingerprint Sensor
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 002: ID 04d9:1133 Holtek Semiconductor, Inc.
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 003: ID 0c24:000f Taiyo Yuden Bluetooth Driver (V2.0+EDR)
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 006: ID 0409:005a NEC Corp. HighSpeed Hub
Bus 001 Device 004: ID 046d:09b2 Logitech, Inc. Fujitsu Webcam
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

ved ikke om det har noget med det at gøre?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]