Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Hans Henrik Hansen skrev:

> Da jeg senest skulle lukke ned, forsøgte jeg mig
> med 'umount /dev/sdc1', hvilket så ud til at
> blive udført (ny kommandoprompt/ingen
> kommentarer) - men under nedlukningen fik jeg
> ikke des mindre flere liniers 'brok', startende
> med 'umount failed...' (det forsvinder så hurtigt
> fra skærmen, at jeg ikke når at skrive resten ned
> - findes der mon en log, der rekorderer
> nedlukning?).

måske noget andet der husker "auto-mount", måske HAL ?

efter mount /dev/xxxxx så prøv en "mount" for at checke
at den blev afmonteret.

Men det hjælper jo ikke hvis auto-mount/hal lidt efter
hænger den på igen.....

> Da jeg for lidt siden igen prøvede at åbne
> 'bogen' vha. Dolphin, lød svaret:
>
> "Der opstod en fejl under tilgang til 'My Book',
> systemet svarede med:
> Org.freedesktop.Hal.Device.Volume.AlreadyMounted:
> Device /dev/sdc1 is already mounted".
>
> Men som vanligt: Efter et antal forsøg lykkes det
> til sidst!??
>
> Nogle forslag til mere 'brugervenlig' håndtering?

jeg bruger ubuntu, og med højre museknap på drevets ikon på skrivebord
vælger jeg "afmonter", så vil en auto-mounte'd drev blive frakoblet.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]