Re: [NOVICE] 'Tiden løb ud'?

Hans Henrik Hansen skrev:

> Problemet er løst!: Det var IP-adressen, der
> 'havde ændret sig'!??:
>
> Da jeg startede med kio_smb, hed Windows-maskinen
> 192.168.1.10.
> Efter et SuSE-nedbrud/geninstallering kunne jeg
> ikke få kontakt - og fandt så ud af, at IP-adr.
> nu var 192.168.1.11.
>
> Men nu er den åbenbart 'hoppet tilbage af sig
> selv'!?? Jeg får i hvert tilfælde nu forbindelse
> ved at skrive: smb://192.168.1.10!
>
> Men hvordan kunne jeg så pinge 192.168.1.11??

Dit hjemmenetværk tildeler sikkert IP adresser via DHCP
på din internet router.

ofte går det galt hvis man slukker/genstarter router,
men ikke alle PC'ere på lokalnetværket.
(eller som minimum beder dem om at genforhandle IP over DHCP)

Prøv at se om din router har en menu hvor den kan sørge
for at IP adresser tildeles "statisk" (samme nr)
udfra computernes netværkskorts MAC-adresser.

PS.
en PC med både trådløs og kablet netværk tilsluttet kan også
blive "skizofren" og have 2 måder at tilslutte sig med hver
sin IP adresse.....  hvilken der vinder kan være lidt tilfældigt.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]