Re: [NOVICE] 'Tiden løb ud'?

Frank Damgaard wrote:

> [...]
> via DHCP
> på din internet router.
>
> ofte går det galt hvis man slukker/genstarter >
> router,
> men ikke alle PC'ere på lokalnetværket.
> (eller som minimum beder dem om at genforhandle
> IP over DHCP)
>
> Prøv at se om din router har en menu hvor den >
> kan sørge
> for at IP adresser tildeles "statisk" (samme >
> nr)
> udfra computernes netværkskorts MAC-adresser.
>

> PS.
> en PC med både trådløs og kablet netværk
tilsluttet kan også
> blive "skizofren" og have 2 måder at tilslutte
> sig med hver
> sin IP adresse.....  hvilken der vinder kan
være lidt tilfældigt.

Det lyder som den helt rigtige forklaring: Vi
havde lokal strømafbrydelse fredag aften, mens
Windows-pc'en var tændt (dog muligvis 'i
dvale'?).
Så jeg må have kigget på routerens opsætning!
Problemet er jo, at 'man' sætter den op 'én gang
for alle' (for mit vedkommende for ~5 år siden) -
og derefter glemmer alt om den, så længe den ser
ud til at virke (nogenlunde) tilfredsstillende!
:)
--
med venlig hilsen,
Hans

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]