Re: [NOVICE] Lave Ubuntu live cd

On 2010-10-29 21:30, Martin Jochimsen wrote:

Inden jeg begynder at screw-up mit system i forsøget på at kalibrere
skærmen (det er sket før!!!), så kunne jeg tænke mig at lave en backup
eller en live-cd af den opsætning jeg har nu.

To alternative forslag:

1) Find ud af hvilke ekstra pakker du har installeret (kan ikke liiige huske hvorledes man spørger et debian-baseret system om hvilke pakker der er installeret) og lav et bash-script der apt-get install'er disse for dig. Tag derefter backup af dit home, evt kun relevante biblioteker startende med ".". Med disse to i hånden kan du genskabe dit system i et snuptaw, dog med opdaterede pakker.

2) Jeg kører altid med tre partitioner: en med kørende system, en til test/lege installationer og en til data (mounted på /mnt/data, sym links fra home hertil). På denne måde kan man lege tosset på test systemet og altid have noget der virker. Måske man endda kan klone (evt m "dd" eller blot copy) et fungerende system til lege-partionen, især hvis man laver dem præcis lige store.

--
Atte

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]