Re: [NOVICE] frihed til sikerhed

Den 23-10-2010 13:50, Jørgen Heesche skrev:
Frank Damgaard wrote:
Den 23-10-2010 10:16, hans henrik buur skrev:
Jørgen Heesche skrev:

#Warning: bad ps syntax, perhaps a bogus '-'? See
http://procps.sf.net/faq.html
#hans 6571 0.0 0.0 3620 768 pts/1 S+ 16:45 0:00 grep portmap mvh hhb

Jeg ved ikke hvad bogus betyder.
På linket http://procps.sf.net/faq.html
ses flg.

Why does "ps -aux" complain about a bogus '-'?

According to the POSIX and UNIX standards, the above command asks to
display all
processes with a TTY (generally the commands users are running) plus
all processes owned
by a user named "x". If that user doesn't exist, then ps will assume
you really meant
"ps aux". The warning is given to gently break you of a habit that
will cause you
trouble if a user named "x" were created.

Ok jeg tror ikke at jeg helt forstår hvad det betyder men jeg forstår
at det ikke er et
problem.
Tak for hjälpen . Mvh hhb

:::

Egentlig mente du nok kommandoen "ps aux" og ikke "ps -aux" og derfor
kommer
ps med den advarsel.

:::

som jeg læser "man ps" (prøv selv at se bladre lidt i manualen):

" This version of ps accepts several kinds of options:
1 UNIX options, which may be grouped and must be preceded by a dash.
2 BSD options, which may be grouped and must not be used with a dash.
3 GNU long options, which are preceded by two dashes.
"
dvs. der er 3 forskellige typer options , så det er ikke ligegyldigt
om man skriver "-aux" eller "aux".

'ps aux' og 'ps -aux' giver samme resultat:
listning af eksisterende processer uden fejlmeddelelser fra ps.
Det er således ligegyldigt om man skriver "-aux" eller "aux".

Det eventuelle problem med ps er ikke mit, men noget jeg fandt da jeg
med Google ledte efter begrebet 'bogus'
Hvad 'bogus' betyder mangler vi stadig en forklaring på.
Begrebet er iflg. Hans Henrik Buur anvendt et sted i linuxbogen
'Friheden til at -- '

En googl-søgning bragte dette frem:
bogus
adjective fake, false, artificial, forged, dummy, imitation, sham, fraudulent, pseudo (informal), counterfeit, spurious, ersatz, phoney or phony (informal)
bogus insurance claims

Med venlig hilsen
Steen Jensen

INTET er umuligt for den, der ikke selv skal gøre det!

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]