Re: [NOVICE] Xen virtuel maskine

Den 15-10-2010 18:17, hans henrik buur skrev:

> ikke andre grunde ene at det er den der følger med suse 11.3. når jeg
> for bestemt mig for den ene eller den anden vm, er det så rigtigt at
> installere den først og der efter suse og der efter ms.eller skal
> virtuel maskine styres via suse.

Det er efter min mening ikke en god nok grund til at installere Zen -
det er alt for omfattende.
Virtualbox er blot et program, som giver dig adgang til at oprette en
eller flere virtuelle (kunstige) maskiner, hvor du kan installere et
selvstændigt styresystem i hver.
Det styresystem du installerer ser den virtuelle maskine som hele sin
verden incl. den hardware, du har sat op til den i selve
Virtualbox-programmet.
De enkelte virtuelle maskiner kan ikke se hinanden, du kan starte flere
på een gang, og det er derfor muligt at installere fx. Linux i den ene
og Windows i den anden - samtidigt.
Du har en begrænset mængde RAM på din fysiske maskine - den bliver
fordelt mellem de virtuelle maskiner, der kører netop nu.
Du har også en begrænset CPU-kraft, som bliver fordelt mellem din
fysiske maskines styresystem og de virtuelle maskiner.
Eftersom en virtuel maskine i realiteten lever i en fil på din harddisk,
har du også den begrænsning, at din læse- skrivehastighed fordeles
mellem de forskellige maskiner. Det sidstnævnte kan være en god grund
til kun at installere eet styresystem på een virtuel maskine af gangen,
men rækkefølgen du gør det i er uden betydning. Dette står i modsætning
til når du installerer flere styresystemer på den samme, fysiske maskine
og laver dualboot.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]