Re: [NOVICE] (un)mounting af eksternt lager?

Hans Henrik Hansen wrote:
> Martin Schlander <sslug@sslug> wrote:
> ...t
>
> OK - men gælder den anbefaling også, hvis disken ikke er permanent
> (fysisk) opkoblet?: I sagens natur vil den jo nu og da være tilsluttet
> husstandens øvrige computere - i praksis er den slet ikke
> tilsluttet/tændt det meste af tiden!

Nej. Anbefalingen gælder ikke hvis du flytter rundt med disken ofte.

I den situation ville jeg nok bare lære at mounte og unmounte via en
terminal. Da jeg ikke er sikker på at dolphin og/eller sysinfo er gearet
særligt godt til at håndtere interne diske med ntfs der benyttes som
flytbare diske.

Det er ikke svært overhovedet.

Montere:
'mount /dev/sdXX /mappen/hvori/du/vil/mounte/'

(XX skal erstattes med partitionens faktiske bogstav og nummer som afhænger
af antallet af diske og deres rækkefølge. Muligvis kan 'mount' ikke selv
finde ud af at bruge ntfs-3g, så det skal du muligvis specificere som en
option)

Afmontere:
'umount /mappen/hvori/du/mountede/'

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]