Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

Hans Henrik Hansen wrote:
> Min 'sædvanlige' computer er midlertidigt 'pakket væk', så nu fik jeg
> behov for af tilgå Nordeas netbank ('kontokik') via
> SuSE(11.2)/Firefox(3.5.4); men når jeg klikker 'ja' til en eller anden
> 'applet', står der 'Failed to prepare download' i dialogvindiet! :(
>
> Hvad gør jeg ved dét?
>
> (Jeg går ud fra, at det samme vil ske med ethvert forsøg på at bruge NemID
> - men til nu er jeg altså ikke nået længere).

Det virker i hvert fald fint for mig (Nykredit) på openSUSE 11.4 med Firefox
5.0.0 og Sun/Oracle Java 1.6.0u26.

Der er en række ting du kan gøre:

1) Tjek om du har java installeret - og hvis ja, i hvilken udgave:
rpm -qa *java*

2) Test på java.com om java-applets overhovedet burde virke på dit system.

3) Prøv igen - måske ramte du bare tilfældigvis et midlertidigt problem hos
nemid/nordea.

4) Tjek at du ikke har "smarte" Firefox-extensions aktiveret som potentielt
får ting til ikke at virke (no-script, adblock, flash-block usw.)

5) Gad vide om nemid har en sikkerhedsfeature der blokerer forældede
browsere og java-versioner eller lignende.