Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

On 22 Jul 2011 at 10:40, Hans Henrik Hansen wrote:

> Jeg har gennemset 'man rsync' - men føler mig ærligt talt en smule
> lost! Er det noget, man 'har' - eller noget man 'henter/installerer'??
Det er noget man skal hente/installerer, men eftersom du har kigget i
man rsync, har du den garanteret installeret.

Prøv at skrive "rsync", hvis du får en "unknown command" eller lign,
så prøv "apt-get install rsync" eller tilsvarende for din dist (er
ikke stiv i rpm...

Følgende bruger jeg til sync mellem 2 servere:
rsync -azt --rsh=ssh --delete-after /home/shares/
sslug@sslug:/home/shares/

Følgende bruger jeg til at synce mit /home med en ekstern disk:
rsync -avzt --stats --progress --delete /home/ /media/b42973bf-0043-
48b1-96cc-786d322b2042/backup/home

I begge tilfælde, bemærk henholdvis en "/" og "ingenting" for enden
af path, det kan have stor betydning.

Når du tester, så lad være med at bruge "delete" options, du kan
hurtigt få slettet noget forkert.

Lad høre fra dig, hvis det stadig driller :-)

/Danjel