Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

Den 06-07-2011 09:41, Hans Henrik Hansen skrev:
Frank Damgaard wrote:
icedtea? den har jeg ikke haft held med tidligere med nordea, men det var
før NEMID. jeg ved at sun's mozilla-java-plugin virker.

øjensynlig indeholder sun-java-plugin noget der virker anderledes end
icedtea.
Ja, mit gæt er, at det hele er fulgt med SuSE 11.2, som jeg installerede
primo 2010. Jeg mener endvidere, at det i en periode har virket (nogenlunde)
med Nordeas netbank, dog givetis før NemID-æraen.

Men p.t. har jeg altså filen jre-6u26-linux-i586-rpm.bin liggende i mappen
'Hentet' i min hjemmemappe, og jeg får ikke positiv respons på kommandoen:

chmod 777  jre-6u26-linux-i586-rpm.bin

Den kommando giver udelukkende tilladelser til filen

, formentligt fordi systemet ikke 'finder' pgl. fil(?) Jeg kunne måske bedre
finde ud af at benytte 'filhåndtering (superbruger)' til rettighedsændring -
eller flytte filen (, der p.t. er angivet som ikke-kørbar) til en lettere
tilgængelig placering?? .

Dernæst blev denne kommando foreslået:

./jre-6u26-linux-i586-rpm.bin

./ betyder at køre filen (installere) somme tider skal der sh foran

Hvad er det nu lige './' betyder? Og *hvis* den kører, får jeg da samtidigt
fjernet 'Iced Tea'?
Nej det gør du ikke, det gøres via pakke-manageren, en del af YaST

Endelig var der beskeden

"...så burde det virke, når du har linket libjavaplugin.so til
/usr/lib/mozilla/plugins"

- og hvordan gør man lige dét? :)

Når du har fået installeret jre-.............bin skal du køre en updatedb som root, kan du ikke det skal du installere find-utils evt locate, kan ikke lige huske hvad det præcist hedder i SuSE da det er nogle år siden jeg sidst har brugt SuSE, via din pakke-manager

Nor det er gjort så locate  libjavaplugin.so

når det er fundet skal du softlinke det til det bibliotek hvor mozilla gemmer sine plugins, i *buntuerne er det /usr/lib/mozilla/plugins

sn -sf /sti/til/libjavaplugin.so /sti/til/plugins

mvh/gert

libjavaplugin.so