Rsync (Was: NemID + Firefox??)

Hans Henrik Hansen skrev:

> Jeg har gennemset 'man rsync' - men føler mig ærligt talt en smule
> lost!  Er det noget, man 'har' - eller noget man
> 'henter/installerer'??

Rsync er vist ikke nødvendigvis installeret på et linux-system.  Men
hvis du har brugsanvisningen, så har du nok også programmet.

Rsync er grundlæggende bare et kopieringsprogram.  Fidusen med at bruge
det er at det kan udnytte at du allerede har en delvis kopi.

For eksempel bruger det sikkerhedskopieringssystem jeg bruger rsync til
at spare på båndbredden, når der skal sikkerhedskopieres over nettet.

God fornøjelse,

Jacob
--
»Nuller står altid til højre, hvis de vil blive til noget.«
                                             -- Johannes Rau