Re: [NOVICE] Partitionering af harddisk

Den 01-07-2011 11:27, Martin Schlander skrev:
Martin Jochimsen wrote:
Jeg har dualboot på min computer mellem Ubuntu 11.04 og Windows 7
Min harddisk er delt op ca. således

dev/sda1: ntfs - Win7 - 75GB
dev/sda2 - ext4 - 11.04 - system - 15GB - 5GB brugt
dev/sda3 - ext4 - 11.04 - home - 140GB - 31GB brugt
dev/sda4 - extended - 70GB
dev/sda5 - swap - 5GB
dev/sda6 - ext4 - 65GB

Jeg har brug for at installere 10.10 ved siden af.
Min 11.04 er ca. halvanden måned gammel.
Jeg vil gerne tage ca. 15GB fra sda3 og lægge 10.10's system der.
Kan jeg umiddelbart gøre det med Gparted, eller hvad kan jeg gøre for
ikke at ødelægge 11.04' system?

Kunne det ikke være en mulighed at installere Ubuntu Linux 10.10 i
VirtualBox eller en anden virtuel maskine i stedet for? Hvis du alligevel
ikke påtænker at bruge det som dit primære system.

Jeg har haft store problemer med 10.10 og 11.04 hvad angår mine mikrofoner (intern og ekstern). Jeg har før brugt (forsøgt at bruge) VirtualBox, men jeg er ikke helt sikker på at det vil fungere til det jeg skal bruge den til. Jeg skal spille noget musik med en ven, og så tænkte jeg på bare at ha' 10.04 i baghånden.
Tak for forslaget.

Martin :-)