Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

On Wed, 27 Jul 2011 07:52:58 +0200
"Danjel Jungersen" <sslug@sslug> wrote:

> Kan ikke huske hvor jeg fandt det, med da jeg installerede nu
> kubuntu, tog jeg den gamle backup af /home og lagde ind oven i
> den nye.
> Checkede rettigheder, rebootede, så var alt ved det gamle.
> Så mails må ligge under /home, sikkert i et "." bibliotek
> Jeg backer normalt kun /home og /etc op.

Ja hvis du bruger samme mail-program, så vil det som regel gå med
mail, og kmail er også flink til at læse andre formater. Men jeg
tror nu at de fleste ved, at der kan opstå "versions-helvede" hvis
man lægger home/<USER>/.config* fra en gammel installation oven i
en ny én.

Fx.: jeg bruger Sylpheed mail som gemmer mail i MH-format. Hvis
jeg skifter til Sylpheed-claws skal den omformatere mail.

De smartere programmer opdager at configuration-info er fra
tidligere (eller nyere!) version og siger evt. til brugeren,
at han kan importere dem, men de dumme programmer kan jo
køre dårligt af den grund.

Og en backup af /etc er fint at have for at huske hvad man har haft
af værdier for alt muligt, men aldrig, aldrig aldrig overskrive en
eksistende /etc med /etc fra et andet system :)