Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

On Mon, 25 Jul 2011 23:50:33 +0200
Hans Henrik Hansen <sslug@sslug> wrote:

> ja, det tænkte jeg i grunden også på; men jeg tror faktisk, jeg
> herefter vil slå mig til tåls med den kopiering (til Mac'en), jeg
> tidligere har gennemført/omtalt.
>
> Men, men...jeg havde også en ambition om at 'redde' mine
> KMail-arkiver på en sådan måde, at jeg kan videreføre dem
> 'sømløst' i en ny Linux-installation.
>
> Så jeg prøvede at søge efter 'noget med mail':
>
> "sslug@sslug:~> whereis mail
> mail: /bin/mail /usr/bin/mail /etc/mail /etc/mail.rc /usr/bin/X11/mail
> /usr/share/man/man1/mail.1.gz"
>
> - og det var jo ellers ikke så lidt! 'man' ser jeg bort fra - men
> [...]

Whereis kommandoen fortæller kun hvor "program-filerne" er og det
kan være nytteløst at flytte dem, hvis de også bruger en masse
såkaldte dynamiske libraries.

(Dynamiske shared libraries, eller shared objects (.so. filer)
indeholder funktioner, som deles af mange processer/programmer.)

KMAIL har typisk sit arkiv i dit hjemmedir, men jeg kan ikke huske
om den bruger /home/user/Mail eller /home/user/.mail - eller hvad.
Hvis du ikke kan se det ud af "preferences" (dansk: Indstillinger
eller lign.) så er det svært at komme videre for dig.

Jeg har brugt Kmail til at redde en mailfil fra et 10år gammelt
MS-NT4.x system, filer i .mbx-format. Pointen er at kmail kan
importere og læser mange filformater. Forbløffende!

Hvis det gamle system kører, kan du med fordel exportere
til USB med fornuftigt filnavn (Frank Damgaards advarsel mod
dårlige filnavne med specialtegn er vigtig).

Jeg ville exportere på det gamle system - og have dem
liggende klar til nyt system, hvor jeg så ville importere.

--
Donald Axel <sslug@sslug>