Re: [NOVICE] backup Was: NemID + Firefox??

Donald J Axel wrote:

> User-ID (bruger-nummer) er 1000 og gruppe-ID (gruppe-nummer) er
> 100. Systemet bruger heltal til identifikation fordi en CPU er
> sindssygt hurtig med heltals-operationer og de fylder jo kun
> 32-bit på de maskiner vi snakker om her. 64-bit maskiner er
> selvfølgelig også hurtige med 64-bit tal (hvis de ellers er
> lavet med 64-bit databusser :) )
>
> Nå hvad var det vi kom fra?
>
> Det var Frank som sagde at du skulle oprette en bruger med
> user-ID 1000 og group-ID 100 på det nye system (jeg foreslog
> derimod at du exporterede og importerede - afhængig af hvad
> [...]

Jeg (tror, jeg) vil være tilfreds med at beholde de ('personlige')
dokumenter, fotos mv., jeg i tidens løb har anbragt i brugermappen; dertil
vil jeg (om praktisk muligt) gerne bevare mine mailarkiver i praktisk
tilgængelig form, altså med ind- og sendt-'bakker' i nogenlunde intakt
tilstand - men mail er mindre vigtigt end dokumenterne (som jeg allerede
*har* kopieret til min Mac).
('Brugeroplysningerne' mener jeg derimod jeg uden større problemer vil kunne
'lave en gang til').
> (Jeg synes det er morsomt! det er virkelig morsomt at finde
> ud af, hvordan man "kommer ind i stoffet" uden at snuble over
> manglende oplysninger.)

De fleste andre gange, jeg har opdateret SuSE, mener jeg bestemt, at
'brugermappen' (incl. mail) er blevet bevaret - jeg husker kun én gang, hvor
dette ikke er sket: SuSE 10.0 -> 11.2 - og det var fordi, harddisken skulle
omformateres.
Så jeg håber, at jeg undgår i praksis at gøre brug af backup data - men dels
er det rart at være på den sikre side, og fremfor alt benytter jeg denne
lejlighed til at opnå en (lille) smule mere 'forståelse' af, hvad der
egentligt sker, når man 'manuelt' flytter data frem og tilbage.

Så jeg er vældigt glad over, at I gider informere så grundigt og detaljeret
(+ tålmodigt); jeg håber selvfølgeligt, det også kommer andre end lige mig
til gode(?) :)

--
med venlig hilsen,
Hans