Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

Donald J Axel wrote:
> KMAIL har typisk sit arkiv i dit hjemmedir, men jeg kan ikke huske
> om den bruger /home/user/Mail eller /home/user/.mail - eller hvad.
> Hvis du ikke kan se det ud af "preferences" (dansk: Indstillinger
> eller lign.) så er det svært at komme videre for dig.
>
> Jeg har brugt Kmail til at redde en mailfil fra et 10år gammelt
> MS-NT4.x system, filer i .mbx-format. Pointen er at kmail kan
> importere og læser mange filformater. Forbløffende!
>
> Hvis det gamle system kører, kan du med fordel exportere
> til USB med fornuftigt filnavn (Frank Damgaards advarsel mod
> [...]

Det var ellers godt gemt af vejen - men mon ikke, det er (noget af) dette?:

linux-pgrx:/home/h2vh # ls /home/h2vh/.kde4/share/apps/kmail/mail

drafts             .inbox.directory  .outbox.index      .sent-mail.index.ids
trash
.drafts.index      .inbox.index      .outbox.index.ids  templates
.trash.index
.drafts.index.ids  .inbox.index.ids  sent-mail          .templates.index
.trash.index.ids
inbox              outbox            .sent-mail.index
.templates.index.idsinbox              outbox            .sent-mail.index
.templates.index.ids

Der er tale om en skøn blanding af filer og directories - og som det
fremgår, er en del 'skjulte'.

Men hvis jeg nu får arkiveret alt dette (skal man gøre noget specielt for at
medtage skjulte emner?), vil jeg så (uden videre) kunne 'lægge det på rette
plads' i et nyt (SuSE 11.4) system??

(Men det bedste er vel blot at gøre forsøget - og i givet fald acceptere
tabet?).

--
med venlig hilsen,
Hans