rsync Was: NemID + Firefox??

On 2011-07-25 00:32, Hans Henrik Hansen wrote:

> OK - tak for input.
>
> Jeg vil nu (også) prøve at 'rsync'e som root - til min usb stick (idet
> jeg forstår, at 'vfat' i sig selv ikke skulle udgøre nogen uoverstigelig
> barrière?).

jo da,
VFAT (FAT32) har mange barrierer hvis du kommer fra et unix filsysyem

1) rettiheder er anderledes inkl user og group, og links er ikke muligt
f.eks. eksekverbare filer mister "x" bit eller alle filer får "x" bit sat
afhængig af hvordan dit FAT filsystem er mountet.
prøv en ls -l /media/MIN-USB-STICK/

2) tegnsæt , en del tegn er ikke tilladt i filnavne på FAT

3) længden af path og filnavnlængde har en lavere grænse

4) filer må højst være 2GB (evt 4GB) da FAT ikke kan adresse mere

Så hvis du insisterere på at bruge backup på FAT så vær opmærksom
på at der kan mistes information om de filer du gemmer.
Er det kun data som video-filer, lydfiler, billed-fil er det jo ikke relevant :)
men er det dit /home/USER/ eller /usr/local/ , /var/www/ så kan det have betydning.